Ahad, 3 Januari 2010

Isu Penggunaan Nama Allah : Bukti Anwar Atartuk Sokong Pluralisme

Isu Penggunaan Nama Allah : Bukti Anwar Atartuk Sokong Pluralisme
By aidc editor on January 3, 2010 2:32 PM


Oleh Kumbang, AIDCclub

Antara punca Kumbang mengalihkan sokongan dan menentang Anwar Ibrahim selain kes liwat adalah isu penggunaan nama Allah oleh golongan Kristian di Malaysia. Perkara ini membuktikan sememangnya Anwar menggalakkan dan menyokong pluralisme agama serta sudah beralih kepada perjuangan Islam liberal naungan barat.


Beliau yang hanya sekadar berkelulusan ijazah sarjana muda bahasa melayu universiti malaya ini dengan sewenang-wenangnya membenarkan penggunaan nama Allah kepada penganut agama lain tanpa memikirkan kesan jangka panjang kelangsungan agama Islam di Malaysia.

Ulas beliau dalam satu kempen PKR di Lubok Antu,Batang Ai. Menjadi hak penganut agama lain untuk menggunakan nama Allah S.W.T dalam agama mereka dan beliau memberi jaminan PKR tidak menghalang perkara itu.

Semudah itu ijtihad Ulamak Islam liberal ini hanya berpandukan pandangan Mursyidul Am PAS.
sumber - analisakumbang

Kenyataan beliau yang condong untuk menarik undi penganut agama khristian di Batang Ai memakan diri kerana PKR kalah pada pilihanraya itu.

Menurut beberapa rakan Kumbang yang beragama khristian dan berfahaman roman katolik. Ternyata perkara ini bukan isu kepada penganut Islam sahaja, menurut mereka penggunaan nama Allah dalam agama khristian dianggap mengarut kerana akan mengelirukan penganut-penganut agama mereka sendiri.

Jelas mereka, ini semua adalah dakyah yahudi yang ingin merosakkan agama mereka semenjak wujudnya mazhab kristian protestan. Perkara ini menurut mereka lagi adalah sebenarnya cubaan yahudi untuk mewujudkan pluralisme agama iaitu menganggap semua agama sama dan menjahanamkan semua agama di dunia sekaligus menjayakan agenda zionis mereka.

Jika ini pendapat orang kristian sendiri mengapa perkara ini boleh disokong membuta-tuli oleh pemimpin Islam bernama Anwar Ibrahim. Jika PKR benar-benar jujur kenapa tidak dilakukan kajian secara mendalam terhadap isu ini. Buat sahaja kajian rambang, adakah penganut kristian benar-benar suka terhadap perkara ini. Kumbang jamin ramai yang akan menentang.

Adakah Anwar Ibrahim hanya menjadi pak turut kepada pemimpin PKR yang menjadi penyokong setia beliau bernama Irene Fernandez?
Jika penganut agama kristian sendiri menentang, kenapa Anwar Ibrahim terus menyokong?
Adakah ini arahan dari Barat dan Yahudi?

Isu penggunaan nama Allah ini membuktikan ramai pemimpin Pakatan Rakyat sudah menyedari bahawa Anwar Ibrahim ternyata salah dalam membuat pendirian. Bagi mereka ini bukan isu politik tetapi ianya isu agama yang melangkau sempadan kepartian. Tergamak pencacai-pencacai Anwar yang menganggap isu ini sebagai jerat UMNO sedangkan menjadi tanggungjawab umat Islam mempertahankan agama.

Adakah Islamnya dan iman mereka hanya dengan mengikut telunjuk Anwar Ibrahim tanpa berfikir secara rasional?

Bayangkan jika UMNO yang menyokong penggunaan nama Allah oleh kristian ini maka keluarlah Anwar dengan segala macam hujah termasuk daripada Yusuf Qaradawi dan menjeritlah pencacai-pencacai beliau membantai lawan mereka itu. Kerana bagi Anwar dan pengikut beliau bukan agama menjadi ukuran tetapi disebabkan politik semuanya mesti ditentang.

Inilah perjuangan hak asasi dan politik menghalalkan cara yang menjadi amali mereka. Soal agama sudah menjadi nombor dua. Kuasa dan politik menjadi nombor satu.

Hanya seorang melayu Islam yang berani bersuara dalam PKR dan menentang pendirian Anwar Ibrahim ini iaitu Zulkifli Noordin. Pemimpin PAS seperti Harun Taib,Taib Azamuddin, Ustaz Nasa dan Idris Ahmad sudah menyuarakan penentangan mereka.

Yang tinggal menyokong pendirian Anwar ialah mereka yang masih takut kalah dalam pilihanraya dengan larinya undi cina seperti Khalid Samad dan beberapa rakan beliau yang lain.

Anwar ternyata tidak mahu melayan penentangan rakan-rakan beliau tentang isu penggunaan nama Allah ini malah beliau kini sibuk untuk merayu demi menangguhkan perbicaraan kes liwat beliau. Yang lain beliau pasti tidak akan peduli...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan